Jij leeft. Zelf verzekert.

We willen nog een paar dingen van je weten...


Voordat we je aanvraag accepteren, willen we eerst nog een paar dingen van je weten. Bijvoorbeeld je verleden bij een andere verzekeraar. Past je schadedossier op een A4-tje dan is er niets aan de hand. Leest je dossier als een avonturenboek dan kunnen we je aanvraag op grond van ons fraudebeleid afwijzen.

Streng bij de voordeur


Wat is fraude?

Waarom zijn we zo nieuwsgierig? We willen graag inschatten hoe groot de kans op schade zal zijn. Op deze manier blijft onze portefeuille gezond en de premie laag.

Dit zijn de zaken die we controleren:

  • Je naam en adresgegevens. Zo checken we of jouw adres een zakelijk adres is of een particulier woonadres.
  • Gaat het om een zakelijk adres dan raadplegen we het KvK-register.
  • Past de door jou aangevraagde verzekering binnen de risico's die we willen verzekeren. Bij een autoverzekering checken we je schadevrije jaren, of je auto niet te duur of te zwaar is en of je ouder bent dan 25 jaar.
  • Hoe is je betaalgedrag? We willen weten of je in de afgelopen 3 jaar te maken hebt gehad met een incassobureau of een deurwaarder.
  • Is je auto een tijdje niet verzekerd geweest? Dit vragen we na bij de RDW (Rijksdienst voor het wegverkeer).
  • Zijn er bijzonderheden over jou bekend in de overkoepelende database van Nederlandse verzekeraars?
  • Kom je voor op de EU-sanctielijst?

Niets aan de hand

Bij de meeste klanten gaat het sein op groen. Is dat bij jou ook zo dan ben je van harte welkom. Je polisblad en de polisvoorwaarden zijn naar je onderweg.

Licht op rood

Bij een kleine groep klanten komt een negatieve aantekening naar boven. Na een onderzoek kunnen we besluiten om de aanvraag af te wijzen. Als dit het geval is, ontvang je van ons een bericht met uitleg.