Veelgestelde vragen


Waarom is mijn verzekeringsaanvraag niet geaccepteerd?

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom je verzekeringsaanvraag niet is geaccepteerd. De meest voorkomende redenen lees je hieronder:

Betaalgedrag
Na de aanvraag van een nieuwe verzekering raadplegen wij onder andere de organisatie Focum. Focum verzamelt gegevens over het betaalgedrag van consumenten. Deze gegevens zijn afkomstig uit openbare bronnen, rechtbanken, incassobureaus en/of deurwaarders.

Een Focumregistratie kan dus betrekking hebben op betalingsproblemen uit het verleden. De registraties in Focum worden door Zelf geverifieerd op basis van de door jou opgegeven persoon- en adresgegevens. Als blijkt dat op je gegevens een registratie in Focum wordt gevonden, kan Zelf besluiten om je geen nieuwe verzekering aan te bieden. Voor meer informatie over Focum kan je terecht op www.focum.nl.

Onverzekerde periode
Na het aanvragen van een nieuwe autoverzekering controleert Zelf altijd of de auto op dat moment al verzekerd is. Vanaf het moment dat jij eigenaar van een auto wordt heb je namelijk een verzekeringsplicht. Hiermee wordt bedoeld dat de auto verzekerd moet zijn, tenzij het kenteken is geschorst bij de RDW.

Als je auto tijdens de aanvraag van de Zelf Autoverzekering niet verzekerd blijkt te zijn, dan kan dit een reden zijn dan wij de aanvraag niet accepteren. Mocht je het kenteken tijdelijk hebben geschorst bij het RDW dan vragen wij je om ons te bellen via 072 518 0160.

geplaatst in: Algemeen